Bli medlem

Tack vare dig kan Krokoms pastorat erbjuda en mångfaldig verksamhet. Varje medlem behövs för att vi ska kunna fortsätta med vårt arbete. Vill du bli medlem? Anmäl dig här.

Bli medlem!

Här hittar du blanketter för inträde i Svenska kyrkan:

Anmälan om inträde

Anmälan om inträde för barn under 18 år

Blanketten skickas till: Krokoms pastorat, Strandvägen 10 B, 835 32 Krokom.

Du kan också vända dig till vår församlingsexpedition på telefon: 0640-171 00 .

Du som lämnat Svenska kyrkan är välkommen tillbaka som medlem. Om du inte är döpt samråder du med en präst om vilken dopförberedelse som kan bli aktuell i ditt fall.

Du som är döpt i ett annat kristet trossamfund är välkommen som medlem i Svenska kyrkan. Något nytt dop behövs inte men församlingen erbjuder dig undervisning i Svenska kyrkans tro och lära.

Bebis leker med bubblor på aktivitet i kyrkan för föräldrar och barn.

Medlemskap

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.

En kvinna står utomhus och spelar gitarr för en grupp barn.

Anledningar att vara medlem

De flesta kommer ibland i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst. Oavsett när ska mötet med kyrkan stärka och ge hopp. Du som medlem gör det möjligt!

Albertus Pictors kalkmålning som föreställer änglar rengörs i Helga Trefaldighets kyrka i Uppsala.

Kyrkoavgiften skapar möjligheter

Som medlem i Svenska kyrkan betalar du en medlemsavgift, också kallad kyrkoavgift. Den finansierar den lokala församlingens verksamheter.

Svenska kyrkan i Krokoms kommun

FörsamlIngarna ALSEN, ASPÅS, FÖLLLINGEBYGDEN, NÄSKOTT, OFFERDAL, RÖDÖN och ÅS bildar från 1 januari 2018 tillsammans Krokoms pastorat.