En atmosfär av vänskap och välkomnande ska prägla våra vardagsträffar.
Foto: Kristina Johansson.

Elvakaffe i Krokom

Jämna torsdagar 11-13 i Krokoms kyrka - i Strandsalen

Från och med hösten 2016 har alla fyra församlingarna i pastoratet samma namn på sina regelbundna träffar med daglediga.

Elvakaffet

är ju förstås också en mitt på dagen-träff - med samma gemyt och innehåll som tidigare: samvaro, skratt, eftertanke och inte minst fika.

På "Mitt på dagen" har vi andakt, pratar och fikar, och har oftast även någon typ av underhållning. Kom du som är dagledig och vill ha en trivsam stund tillsammans med andra!

ELVAKAFFE i KROKOMS KYRKA, terminsprogram

Våren 2017 i Krokoms kyrka

9 februariUppstart. Presentationsrunda. Samtal om en kär plats mm. Information om diakonala projektet.

23 februariBesök av Mikael Sjödin och Anette Johansson, Lotteri.

9 marsFilmvisning. ”Lillys missionsresa till Indien”

23 mars: Besök av Lennart Berggren. Sång, musik o dikt.

6 aprilTema Påsk. Tage Öhlund.

20 april: ”En resa i Asien”, Holger Janson berättar och visar bilder. Lotteri.

4 majTomas Linarsson berättar om ”Kojbyggarna”.

18 maj: Torsdag 18/5  Inget elvakaffe p gr a avslutningsresan. Vi reser med buss ner mot Hackås, Svenstavik/Hoverberg och Persåsen. Avresa från Krokoms kyrka 09:00, beräknad hemkomst till Krokom ca 16:30. Kostnad: 150:-/person. Resa, fika och lunch ingår i priset. Max antal 50 st.
Sista anmälan: 11 maj, tel 0640-171 00.

Varmt välkomna jämna torsdagar 11:00 - 13:00!

Brevlådan