Knivsta pastorat

I våra församlingar kan du finna glädje, ro, gemenskap och stöd genom gudstjänster, körer, barngrupper och mycket mer. I Alsike driver vi också multihuset S:ta Maria med förskola, skola, gruppboende och lägenheter.

Fira gudstjänst/våra församlingar

I Knivsta pastorat firar vi gudstjänst varje söndag i de flesta av våra kyrkor. Välkommen att delta!

En prydnadsängel står bredvid ett dopljus.

Kyrkan genom livet

Det finns en tid för allt som sker under himlen. Genom alla tider har kyrkan funnits för människor i olika faser av livet. Här kan du boka eller läsa mer om bl a dop, vigsel, konfirmation och begravning.

Verksamhet och gemenskap

Välkommen till verksamhet, grupper och arrangemang för alla åldrar i Knivsta pastorat!

Retreat

Knivsta pastorat bjuder några gånger per termin in till retreat i S:ta Birgittakyrkan - en dag i stillhet, tystnad, kreativitet och bön. Retreaten börjar kl 10:00 med introduktion och avslutas med mässa kl. 18:00

Solnedgång över havet

Välkommen till Sinnesrogudstjänst!

Gud, ge mig sinnesro, att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Kristen djupmeditation

Meditation kan hjälpa oss att stanna upp, hinna ifatt, och lättare kunna vara närvarande och bättre hantera de situationer vi är i.

Samtalsgrupp för dig i sorg

För dig som har mist en nära anhörig, anordnar Knivsta pastorat samtalsgrupper två gånger per år. Tillsammans kan vi stödja varandra.

Öppet vardagsrum

Söker du ett ställe där du bara kan vara utan krav och dessutom lära dig något nytt? Välkommen till öppet vardagsrum!

Bibelsamtal i Fridhem

Vi träffas tisdagar jämna veckor i Fridhem, Lagga, läser Bibeln tillsammans och samtalar.