En ungdom med svarta kängor sitter på golvet och läser en bok.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Läscirkel för barn

Sommaraktivitet för barn 7 – 12 år

I år vill vi prova en sommaraktivitet som riktar sig till barn i ålder 7 - 12 år.

LÄSCIRKEL, även kallad bokcirkel (kärt barn har många namn).

Alla barn kommer läsa samma bok och man läser ett visst antal kapitel inför varje träff. När vi träffas en gång i veckan kommer vi prata om handlingen, tankar och reflektioner och vad vi tror ska hända i boken till nästa gång. Detta gör vi samtidigt som vi intar en lättare fika.

Boken vi ska läsa heter ”Mysteriet med de gömda skriftrullarna”, av M.J Thomas. En spännande äventyrsbok (första boken i en serie) där man får följa ett syskonpar och deras hund. De färdas tillbaka i tiden och får uppleva Bibelns mest spännande äventyr.

På första träffen kommer barnen få låna med sig boken hem. Den lämnas sedan tillbaka på sista träffen.

Ledare: Susanne ”Sussie” Necander och Sara Lindgren

Träffarna kommer vara på tisdagar kl. 11.00 – 12.00.

Plats: Kyrkligt centrums trädgård, Viskafors

Följande datum träffas vi: 22 juni, 29 juni, 6 juli och 13 juli

I denna aktivitet kan man vara med, oavsett läskunskaper. Läsningen ska inte vara ett hinder och skapa exkludering, utan ALLA ska kunna vara med!

Behöver man stöttning med läsningen, så kan vi lösa det från vår sida. Ta kontakt med vår församlingsassistent Sussie, så hittar ni en lösning tillsammans.

Föranmälan behövs för inköp av böcker, senast fredag 4 juni.

Anmälan görs till:

Sara Lindgren