En adventsstjärna hänger från ett kyrktak och lyser i gult och rött.

Retreat inför advent 2024

Välkommen på retreat inför advent. För dig som behöver en stunds vila, tid före reflektion, fördjupning och inspiration.

Inför advent och jul går vi in i tystnaden för att bli stilla inför Mysteriet: "Och Ordet blev människa och bodde bland oss" (Joh 1:14).

Bibelstudier och gudstjänster uppmärksammar adventstidens texter och teman: Ett nådens år, Guds rike är nära, Bana väg för Herren, och Herrens moder.

Om kursen

• Datum: 3–6 november 2024. Incheckning söndag 3 november kl. 16:00 och avslut onsdag 6 november efter fika.
  • Plats: Lilleskogs själavårdsinstitut i Alingsås, Skara stift.
  • Kostnad:  3500 kr för kost och logi – själva retreaten är kostnadsfri.
  • Vem: för dig som behöver en stunds vila, tid före reflektion, fördjupning och inspiration.
  • Retreatledare: Präst Jesper Svartvik, präst Åse Lindberg med flera.

Anmälan till retreat inför advent

Anmäl dig senast 15 oktober 2024.

Till anmälan

Utbildningar och arrangemang

Här hittar du utbildningar och andra arrangemang för dig som är förtroendevald, ideellt engagerad eller allmänt intresserad av Svenska kyrkan i Karlstads stift.