Foto: Johannes Frandsen, Ikon

Sjung i ungdomskör i Kalmar

Här i Kalmar pastorat finns fyra ungdomskörer där du som är tonåring har chansen att upptäcka och utveckla din röst och dela musikglädjen med andra. Välkommen att vara med i någon av dem!

Tycker du om att sjunga tillsammans med andra? Eller skulle du vilja prova?

I Kalmar pastorat finns det fyra ungdomskörer. Alla tar gärna emot fler sångare. Åldersgränserna är lite olika. Alla körerna sjunger i flera olika musikstilar, och medlemmarna är ofta med och påverkar musikvalen.

Är du intresserad? Eller är du förälder till en tonåring som är intresserad? Hör av dig till körledaren!

Heliga Korsets ungdomskör
Du som är tonåring, gillar musik och gärna vill sjunga – för dig finns en ungdomskör som startade förra terminen och som gärna tar emot nya medlemmar! Visor, musikal, ballader … vad tycker du själv om?

Heliga Korsets församlingsgård
onsdagar 16.30–17.15
Ledare: Lars Jonsson, 0480-42 14 47, lars.t.jonsson@svenskakyrkan.se

S:ta Birgitta ungdomskör (startar vårterminen 2020, den 6 februari!)
Vi utforskar våra röster och sjunger musik från olika tider och platser tillsammans. När vi är redo sjunger vi för publik också.
Kom tidigare och fika på Café Birgitta mellan skolan och körövningen om du vill!

S:ta Birgitta kyrka
torsdagar 16.00–17.00
Mer information och anmälan (senast 31 januari): ring eller skriv till Mika Lidén, 0480-42 14 57, mika.liden@svenskakyrkan.se

Vox Beata
Kalmar domkyrkas ungdomskör för 15–25-åringar sjunger blandad repertoar med fokus på sakral körmusik.

Du som vill vara med får provsjunga. Det är bra om du har sjungit i kör tidigare, men det är inget krav.

onsdagar 17.00–18.45
Ceciliasalen i Nicodemusgården på Stortorget
Information och frågor: Jan H Börjesson, 0480-42 14 22,
jan.borjesson@svenskakyrkan.se

Tessinkören
Du som vill kan kombinera lovsångsmässa, Kyrkans Unga och körsång genom att vara med i Tessinkören, Kyrkans Ungas egen kör!
Mässan inleder kvällen, och sedan blir det fika, körövning och andra aktiviteter i Nicodemusgården och Mariasalen.

onsdagar 18.00–22.00
Kalmar domkyrka och Nicodemusgården