Foto: Olle Thoors

Jukkasjärvi församling

Välkommen till gudstjänst och till alla våra verksamheter året runt!

Helgmålsringningar

Helgmålsringningar från Jukkasjärvi församling

Här kan du ladda ner vårt senaste månadsprogram som pdf:

Nyheter i Jukkasjärvi församling

Snart är det påsk!

Påskpysselkväll på Församlingshemmet i Kiruna tisdag 12 mars kl. 17-20 (drop-in)

Meänkielidagen: Att förlora och återta sitt språk

Språkglädje. Språkförlust. Språksorg. Språkskam. Ett seminarium på Meänkielidagen den 27 februari, om assimileringspolitikens konsekvenser för språket, kulturen och identiteten i Tornedalen. Luleå stift, Luleå kommun och Luleå tekniska universitet arrangerar en eftermiddag om språkförlust och att ta tillbaka sitt språk, på Meänkielidagen den 27 februari kl. 13.00–15.30 på Vetenskapens hus i Luleå. Se seminariet via Youtube eller läs mer från Luleå stifts sida längre mer.

Var mår jag som bäst?

Vilka platser betyder något för mig? Vart längtar jag?

Konsert "Winterdreams" i Kiruna kyrka, söndag 11 februari 19.00

Konsert med danska jazzsångerskan Marie Mørck & Magnus Hjorth, piano i Kiruna kyrka. Se affisch nedan för mer information:

Virsikirkonmenot - Psalmgudstjänst på svenska och meänkieli

Välkommen på psalmgudstjänst i Jukkasjärvi kyrka söndag 25/2 kl 11.00 för att sjunga psalmer på svenska och meänkieli. UPPDATERING! Bo Lindberg har tyvärr fått förhinder att komma tilll gudstjänsten, men vi har psalmgudstjänsten ändå. Välkomna / Tervetuloa! Anna Kuoksu, präst, och Robert Parker, organist.

Expeditionens telefontider:
Mån–fred kl 08:00–12:00, 0980-678 01.
Församlingsexpeditionen är tills vidare stängd för besök men
församlingshemmet är öppet för allmänheten.

Minnestelegram:
Beställning av minnestelegram endast via telefon 0980-678 01,
eller via församlingens hemsida. Beställning av minnestelegram

En präst bryter en oblat.

Gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst! Du hittar kommande gudstjänster och andra verksamheter på den här sidan.

En präst håller fram en nattvardskalk.

Veckomässa i Jukkasjärvi kyrka

Vi firar veckomässa på onsdagar i Jukkasjärvi kyrka.

Beställning av minnestelegram

Här kan beställning av minnetelegram göras via ett formulär längre ned på sidan.

Herrens välsignelse på olika språk

Här kan du se och höra Herrens välsignelse på nordsamiska, lulesamiska, meänkieli och finska.