Mötas och umgås

Vill du fika, pyssla, sticka, prata - eller bara vara själv bland andra en stund? Välkommen som du är och när du vill.

Café Ne:re

Våffelfika, språkträffar, drop in-symaskin och djupa samtal. Det mysiga retro-caféet på nedervåningen i Maria kyrka har öppet 10-15 på vardagar (utom tisdagar).

Café Lukas

Fika, prata, ta det lugnt! Föräldrahäng på torsdagar kl 16.15-18 i S:t Lukas kyrka, Kallhäll.

Någon räcker över en kopp kaffe över ett fikabord.

Träffas i Viksjö kyrka

Vardagscafé, sittgympa och fika med underhållning på tisdagar, lättlunch och bingo på fredagar. Det händer något i Viksjö kyrka varje vardag!

Torsdagsträffen i Järfälla kyrka

Kl 13 en torsdag i månaden. Andakt, underhållning och fika!

Stickcafé

Varannan söndag kl 12.30-15.30 i Prästgården vid Järfälla kyrka! Även via Zoom (måste anmälas senast torsdagen innan).

Detalj av korfönstret i S:t Lukas kyrka, "Livets träd" av Britta Reich-Eriksson

Trivselträff i S:t Lukas kyrka

Välkommen till andakt och sittgympa (även online!), fika och program, torsdagar i jämna veckor kl 13!

Öppet hus i Maria kyrka

Andakt och Afternoon Tea eller program, varannan onsdag kl 12-14.30.

Café Maria

Hembakat fika och goda luncher i Maria kyrka, Jakobsberg! Öppet vardagar (utom tisdagar) kl 10-15 (stängt 11.45-12.15).

Herregud, äntligen torsdag!

Alla kan sjunga-kör, ät 2-för-1, vardagsmässa och samtalsgrupper. Det händer på torsdagar i Maria kyrka!

Alla kan sjunga-kör

Torsdagar kl 15:30-16:30 i Maria kyrka, Jakobsberg. Det handlar om sångglädjen här och nu - kan du prata så kan du sjunga!

Besök på seniorboenden

Vi besöker regelbundet Järfällas seniorboenden.