Foto: pixabay

Leva vidaregrupp

Samtalsgrupp för dig som mist make, maka, sambo eller särbo. Start 13 oktober.

När en nära anhörig dör kan det vara skönt att prata med och lyssna till andra som också förlorat sin livskamrat och går igenom något liknande. Sorgen upplevs olika men det finns en läkande kraft i att få dela. Därför inbjuder vi dig att vara med i en samtalsgrupp där det finns plats för dig, din sorg, dina frågor och tankar.

Under gruppträffarna finns inga krav att man måste berätta om sina erfarenheter, det går bra att sitta tyst och lyssna. Man måste inte heller gråta, men man får det.

Vi prata inte om döden hela tiden utan delar också glada minnen och vi skrattar tillsammans.

Gruppen leds av präst och/eller diakon. Det vi samtalar om omfattas av tysthetslöfte där alla har ett ansvar för att det som sägs stannar i gruppen. Deltagandet är kostnadsfritt.

Vill du istället tala med någon av oss präster är du välkommen att höra av dig.

Vi träffas på S:t Jakobsgården (Olof Bromans gata 8) i Mariarummet

Tid: 15-17

Datum för träffarna:

• Start 13/10
  • 27/10
  • 10/11
  • 1/12
  • 8/12
  • 15/12
  • Uppföljningsmöte 12/1

Anmäl dig senast 7 oktober.

Varmt välkommen och vänlig hälsning

Astrid Uhlin och Tomas Jönsson

läs mer om sorg och sorgegrupper