Livets högtider

Dop, konfirmation och vigsel.

En bebis i dopklänning. Någon håller i barnets hand.

Dop

Den som döps blir en del i Guds stora familj – den världsvida kyrkan, som består av alla kristna genom alla tider. När dopet sker i Svenska kyrkan blir den döpta också medlem i just Svenska kyrkan.

Konfirmation 2023-24

För att det kan bli det roligaste och mest lärorika du gjort! Mer än du tror

Vigsel, bröllop och välsignelse

Kärleken är mer än en känsla och ni vill bekräfta ert beslut att leva - för alltid - tillsammans. Grattis! Dags att planera vigsel.

Kontakta pastorsexpeditionen om du vill boka tid för dop eller vigsel. Konfirmandgrupper finns för både unga och vuxna.

Hudiksvallsbygdens församling

Församlingsexpedition: 0650-54 07 84 (säkrast måndag-torsdag, 10-12)

Besöksadress: S:t Jakobsgården, Olof Bromans gata 8, 824 43 Hudiksvall

Postadress: Hudiksvallsbygdens församling, Box 1022, 824 11 Hudiksvall
E-posthudiksvallsbygdens.forsamling@svenskakyrkan.se

Bankgiro: 111-1541  Swishnummer: 123 515 73 91

Vad kostar det?

För dig som är medlem i Svenska kyrkan kostar det inget med dop, konfirmation och vigsel. Hur du själv "kostar på" högtiderna är förstås valfritt. (För konfirmandläger tillkommer tex kostnader för mat och logi.) Läs mer på den sida du är intresserad av.