Trångsunds begravningsplats

Trångsunds begravningsplats invigdes 1990. Den ligger i skogspartiet bakom Tacksägelsekyrkan, nära Trångsunds centrum. Denna begravningsplats är endast för urngravar. Det finns en minneslund för spridning och nedgrävning av aska och en askgravlund med en gemensam plats för namn och utsmyckning.

Begravningsplatsen är endast för urngravar (alltså inte kistor). Här är förberett för tio urngravkvarter, varav några har tagits i bruk.

En minneslund finns där aska kan spridas eller grävas ner. Askgravlunden invigdes i maj 2008 på Trångsunds begravningsplats. I askgravlunden har man ingen sten eller planteringsruta utan en gemensam plats för namn och utsmyckning. De anhöriga kan välja att vara med när askan grävs ned. Det är ett gravskick som liknar minneslundens men är mindre anonymt.

Karta över Trångsunds begravningsplats

Titta runt på begravningsplatsen

Bokning av borgerliga begravningar, övriga religiösa begravningar, gravsättningar och gravärenden:

Telefontider:
Måndag, onsdag & torsdag 9.00-11.30 & 13.00-15.00
Tisdag & Fredag 9.00-11.30
Avvikelser från dessa tider kan förekomma.
Övrig tid via mail.

S:t Botvids begravningsplats
Kontaktperson: Marie Bergman, ansvarig för ärenden gällande S:t Botvids begravningsplats.
Telefon: 08-588 697 43
E-post: hkgf@svenskakyrkan.se
Besöksadress: S:t Botvids kapell & krematorium, Häggstavägen 6,
141 32 Huddinge

Tomtberga & Huddinge kyrkogårdar, Trångsunds begravningsplats
Kontaktperson: Petra Heinämaa, ansvarig för ärenden gällande Huddinge,Tomtberga kyrkogårdar och Trångsunds begravningsplats.
Telefon: 08-588 697 31
E-post: hkgf@svenskakyrkan.se
Besöksadress: Trångsunds begravningsplats, Dalarövägen 8,
142 66 Trångsund