En kvinna sitter och samtalar med några andra över en kopp kaffe.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Samtalsgrupp för sörjande som är vuxna

Välkommen att vara med i en sorgegrupp. Varje termin startar vi nya sorgegrupper. Vi tar emot anmälan löpande.

Samtalsgrupper för sörjande

Ingenting är sig likt längre när någon nära oss dör. Den som du älskat och vant dig vid finns inte längre. Samtidigt måste du fortsätta leva i det som nu är ditt liv.

Svenska kyrkan i Huddinge erbjuder dig som mist en anhörig eller nära vän att delta i en samtalsgrupp för sörjande. I en samtalsgrupp får du hjälp att sätta ord på din sorg tillsammans med andra i samma situation. Ofta kan det kännas som ett stöd att bara veta att man inte är ensam om att känna som man gör.

Anmälan till sorgegrupper: Vi tar emot anmälan löpande. Kontakta prästen Johanna Saxerbo om du vill vara med eller vill veta mera, se nedan.

För mer information och anmälan:
Johanna Saxerbo, präst i Huddinge församling
Tel. 08-588 697 88 eller meja till johanna.saxerbo@svenskakyrkan.se

Enskilt samtal
Att tala med en präst eller diakon är gratis. Ta kontakt med våra präster och diakoner om du behöver samtala. Ring växeln och berätta att du vill prata med någon så kopplas du vidare, tel. 08-588 697 00.