En tjej sjunger solo framför en ungdomskör.

Körer i Huddinge kyrka

Vill du sjunga i kör? I Huddinge församling finns körer för alla åldrar, alltifrån Barnkören för dem som nyss lärt sig läsa till Chorus Emeritus för rutinerade vuxna sångare. Hos är sångglädjen i centrum!

Drygt 200 av dina körsjungande grannar kan väl inte ha fel?!!

Är du i åldern 7-85 år och älskar att sjunga? Du kanske är nybörjare eller en rutinerad körsångare? Då kan någon av Huddinge församlings åtta körer vara något för dig!

Varje vecka träffas drygt 200 körsångare i vår församling för repetition, röstträning, fika och umgänge. Vi sjunger i mässor, vi sjunger konserter - ibland a capella och ibland med orkester och solister - och vi åker iväg på körresor och körinternat.

Det finns lediga platser i våra körer. Om du är intresserad av att börja sjunga i en kör, kontakta gärna någon av körledarna.

Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.

Körer för barn och ungdomar i Huddinge kyrka

Vi erbjuder körer för barn från årskurs 1 upp till högstadie- och gymnasieungdomar. Välkommen att vara med!

Körer för vuxna i Huddinge kyrka

Hos är sångglädjen i centrum! Det finns lediga platser i våra körer.

Våra körledare: