Minister deltar i invigningen! Laddstolpar början på en "resa"

Välkommen till seminarium, utställningar och invigning av publika laddstolpar för elbilar i Klockargården den 19 maj 2019! Ministern Per Bolund deltar vid invigningen och Mattias Goldman föreläser!

Så här enkelt blir din församling en miljöaktör i elbilssverige!
Kom och var med på vår invigning. Du får träffa olika leverantörer, provköra elbil, höra om projektet utifrån olika vinklar och du kommer få input i hur du själv driver den här frågan vidare i din församling. För skapelsens skull. För att bidra till ett fossilfritt samhälle och att de globala FN-målen inom ramen för Agenda 2030 nås. Helt utan att belasta kyrkoavgiften genom att utnyttja den befintliga infrastruktur vi har.

10.00 Mässa i Huddinge kyrka
11.30 Invigning av laddstolparna för elbilar – bakom Klockargården
Kyrkorådets ordförande Ann-Marie Högberg och finansmarknads- och bostadsministern/biträdande finansministern Per Bolund och miljöinspiratören Mattias Goldmann.
12.00 Seminarium: Varför gör kyrkan det här? – Klockargården.
Talare: Mattias Goldmann, vd för tankesmedjan Fores, inspiratör, twittrare och driven moderator inom klimat, energi och hållbarhet
Christer Kivi, prost, åretruntcyklare och medlem i Svenska kyrkan i Huddinge och en av initiativtagarna till projektet Laddad på kyrkan
Thorsten Lorich, teknisk förvaltare och solenergisentusiast
Kristina Segerström, stiftsingenjör och handläggare för hållbar utveckling på
Stockholms stift
Värd: Ulf Ragnerstam, kanslichef, medlem i Svenska kyrkan i Huddinge och en av
initiativtagarna till projektet Laddad på kyrkan

11.00 Elbils- och laddstolpsleverantörer och andra utställare inom området finns på plats fram till klockan 15.00

Ladda elbilen

Med Svenska kyrkan i Huddinges laddstolpar kan du ladda elbilen och samtidigt göra en god gärning! Elen är grön, förnyelsebar och från sol, vind och vatten.