Foto: PMB Media & Design

Gudstjänster i Segeltorp & Vårby Gård

I gudstjänsten får vi möta Gud och varandra. Här möts barn, vuxna och flera nationaliteter. Gudstjänsterna präglas av: Gemenskap – Igenkänning – Eftertanke – Nya perspektiv – Gud – Hopp.

Gudstjänster i Segeltorps kyrka och Vårby Gårds kyrka

Vi firar mässa med söndagsskola och kyrkkaffe i Vårby Gårds kyrka på söndagar kl 11:00.

På torsdagar firar vi kvällsmässa i Segeltorps kyrka kl 18:30. Mässan i Segeltorps kyrka är en enklare gudstjänst på 30 minuter. (Fr.o.m. 8/2. Uppehåll 29/2 och 4/4. Sista gången 30/5).

Här hittar du aktuell information om våra gudstjänster:

Vi finns självklart tillgängliga för enskilda samtal, det går bra att boka via vår växel 08-588 697 00.

Kyrkkaffet
Kyrkkaffet, där tillfälle ges till samtal och fortsatt gemenskap, är en direkt fortsättning på gudstjänsten. Så långt det är möjligt är allt kaffe och te som serveras i våra kyrkor ekologiskt och Fairtrademärkt.

Förbönen i söndagens gudstjänst
Det går bra att lämna in förslag på förbönsämnen. I Vårby finns "Bönens bok" vid ljusbäraren, där du själv kan skriva in egna förböner. Det finns också lappar i bägge kyrkorna där du kan skriva böneämnen och egna böner som du vill ska tas med i förbönen i mässan.

Gudstjänstutveckling och förberedelse
För dig som tillsammans med präst och kyrkomusiker vill vara delaktig i förberedelserna inför söndagens högmässa i Vårby Gårds kyrka eller delta i gudstjänstutvecklingen i våra kyrkor. Kontakta någon av församlingens präster.

Söndagsskola i Vårby Gårds kyrka

Söndagsskolan under söndagens mässa är en del av gudstjänsten. Barn i alla åldrar är välkomna! Bön, ljuständning, bibelberättelse och pyssel.