Lediga tjänster

Välkommen till vackra Hedemora, Husby och Garpenbergs församling!

Fritidsledare/pedagog 100%, till Hedemora, Husby och Garpenbergs församling

Om jobbet:
Vi söker dig som vill vara med i arbetet med att förbättra barns och ungdomars existentiella hälsa: livsmod, glädje och mening i livet. Arbetet sker i samverkan med skola, fritidsverksamhet och föreningar och är under uppbyggnad. Det innebär att du som söker har möjlighet att forma verksamheten utifrån dina resurser och kunskaper.

Församlingen har under våren genomfört en kartläggning av barns och ungas situation i samarbete med skolledningen i kommunen och den kan bilda grund för arbetet framåt. I kartläggningen framkommer behov av meningsskapande samtal, goda relationer till trygga vuxna, gruppverksamheter, med mera.

Om dig:
Vi ser gärna att du är en driven person med vana att arbeta självständigt och utåtriktat. Du tycker om att etablera nya kontakter, du är varm och lyhörd och du har koll på dina egna gränser. Vi önskar att du är döpt, konfirmerad och medlem i Svenska kyrkan. Du är nyfiken på kristen tro, alt. bärs av en personlig tro.

Det är meriterande om du har erfarenhet av skolvärlden eller föreningslivet, samt om du drivit samtalsgrupper tidigare.

Vi ser gärna manliga sökanden, då vi är något fler kvinnor på arbetsplatsen.

Du har B-körkort och kan uppvisa utdrag ur belastningsregistret.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om oss:
I församlingen finns ett 40-tal fina kollegor att dela vardagen med. Tjänsten som Fritidsledare/Pedagog ingår i teamet Barn- och familj som arbetar nära det diakonala teamet. Församlingshemmet St. Paulusgården, som är basen för arbetet, ligger centralt placerad i Hedemora intill kyrkan, Vasahallen och Vasaskolan. Församlingen sträcker sig dock geografiskt långt ut i flera byar där det finns kyrkor, skolor, föreningsliv och församlingshem.

Församlingen har i dag en god ekonomi, en välfungerande ledning och en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö. Här finns ett framåtriktat arbetslag med en vilja att göra gott för människor i hela bygden.

Varmt välkommen att söka!
Sista ansökningsdag 2024-08-31. Intervjuer sker löpande.
Skicka din ansökan med personligt brev och CV till:
hedemora.forsamling@svenskakyrkan.se
Märk ansökan med ”pedagog”.

Vi har tagit ställning till tillvägagångssättet i denna rekryteringsprocess och undanbeder all typ av försäljning av annonsering.

Husmor/Husfar med ansvar för ekonomi och inköp, 100% i Hedemora, Husby och Garpenbergs församling

Om jobbet:
Köket är hjärtat i ett församlingshem. Här bakas smörgåstårtor och fikabröd till minnesstunder efter begravningar, samt frukost eller enklare lunch till interna eller externa gäster. Omsorg och god service är ledord för tjänsten.

I arbetet ingår inköp av livsmedel till församlingens olika verksamheter, interndebitering, fakturering och ett visst budgetansvar, skötsel av textilier och inredning och i viss mån även lokalvård. Arbetet är i en uppstartsfas efter pandemin. Det innebär att den som får tjänsten har möjlighet att forma den efter sina kunskaper och idéer.

Om dig:
Vi söker dig som är serviceinriktad, idérik och driven. Du har utbildning och goda kunskaper i inköp, ekonomi och livsmedelshygien. Du har erfarenhet från restaurang, skolkök, konferens, församling eller bageri.

Du är social, varm och inlyssnande och du tycker om att baka och laga mat. Du är ordningsam och kan arbeta strategiskt och effektivt, både självständigt och tillsammans med andra. Meriterande är om du drivit eget företag inom restaurang/konferens eller dyl.

Du är medlem i Svenska kyrkan och delar dess värderingar.

Du har B-körkort och tillgång till egen bil.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om oss:
I församlingen finns ett 40-tal fina kollegor att dela vardagen med. Tjänsten som Husmor/Husfar ingår i enheten för Service och Kansli, med två husmorskollegor, vaktmästare, IT- och expeditionspersonal.

Församlingshemmet St. Paulusgården, som är basen för arbetet, ligger centralt placerad i Hedemora, men församlingen sträcker sig geografiskt långt ut i flera byar där det finns kyrkor och församlingshem med verksamhet kopplade till köket.

Varmt välkommen att söka!

Sista ansökningsdag 2024-08-31. Intervjuer sker löpande.
Skicka din ansökan med personligt brev och CV till:
hedemora.forsamling@svenskakyrkan.se
Märk ansökan med ”husmor/husfar”