Månadens medarbetare Niclas Häggström

Möt en av ”månadens medarbetare”, Niclas Häggström.

Niclas Häggström, kyrkvaktmästare

Bor: Söråker.

Hur länge har du jobbat i Härnösands pastorat? Sedan januari 2019.

Yrke: Vad gör du? Arbetar som kyrkvaktmästare.

Hur ser en vanlig dag ut? Vi gör lite olika saker varje dag. Vi är fyra vaktmästare som utgår från Säbrå, vi träffas på morgonen och sedan åker vi ofta till Viksjö, Stigsjö eller Häggdånger och arbetar. Ibland arbetar vi ute med skötsel av kyrkogårdarna och ibland inne på exempelvis en begravning. Det är varierande och roligt!

Vad är roligast med ditt jobb? Att det är så intressant och att vi får göra mycket olika saker! Jag har bra arbetskamrater.

Vilken kyrka är ”din” kyrka: Tynderö kyrka. Där har jag varit med och planterat alla buskar och träd på den nya delen av kyrkogården. Jag har också sommarjobbat där så det är speciellt för mig.

Intressen: Längdskidor. Jag är tränare för en barngrupp i skidor och har tävlingsåkt själv när jag var yngre.

Något vi inte visste om dig? Jag slutade tävla i skidor 1992 men innan dess har jag tävlat mot Jörgen Brink och faktiskt vunnit någon gång! Vi är lika gamla, Jörgen Brink och jag.