Månadens medarbetare Mattias Holmberg

Varje månad presenterar vi en medarbetare under "månadens medarbetare". Möt Mattias Holmberg som är kyrkvaktmästare.

Mattias Holmberg, kyrkvaktmästare

Bor: Härnösand.

Hur länge har du jobbat i Härnösands pastorat? Sedan januari 2018 men även som vikarie och säsongsarbetare före dess.

Yrke: Vad gör du? Arbetar som kyrkvaktmästare.

Vad gör en kyrkvaktmästare? Allt möjligt! Vintertid skottar och sandar vi, och har mycket innejobb. Sommartid är det plantering, vattning, gräsklippning och så vidare. Jag servar också en del maskiner och byter slang på traktorerna till exempel.

Vad är roligast med ditt jobb? Variationen är bäst! Men jag gillar att meka så när jag har en chans till det, är det bäst! Jag trivs väldigt bra.

Intressen: Jag gillar att spela curling, fotboll, fiska och att vara ute i naturen. Jag har gått curling gymnasium. Nu har jag börjat spela gitarr också men det låter inte bra än!

Har du något kyrkligt minne? Det ska i så fall vara avslutningarna i skolan.