Foto: Lena Vik

Kyrk- och kyrkogårdsvaktmästare (100%)

Nyhet Publicerad

Vi söker dig som vill jobba som kyrk- och kyrkogårdsvaktmästare med både inre och yttre tjänst i Härnösands pastorat.

Totalt är vi 53 årsanställda, till det kommer säsongsanställda och feriearbetare. Du kommer att ingå i ett mindre arbetslag som består av 4 kyrk- och kyrkogårds-vaktmästare. Härnösands pastorat bildades 1 januari 2018 och består av 7 församlingar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Kyrkogårds- och fastighetsarbete samt kyrkvaktmästarsysslor vid gudstjänster och kyrkliga handlingar såsom dop, vigslar och begravningar.
  • Arbetet innebär både dag-, kvälls- och helgtjänstgöring varannan helg enligt ett rullande schema.
  • Arbetsställe är Säbrå, Byåker 40 och tjänstgöringen är i huvudsak förlagd till Säbrå, Häggdånger, Stigsjö och Viksjö församlingar.

Din profil
Som person är du ansvarstagande och kan både arbeta enskilt och i grupp. Möten med människor i livets alla skeenden ställer höga krav på ditt personliga uppträdande och din samarbetsförmåga.

Du har praktiskt och tekniskt kunnande för att kunna utföra fastighets- och maskinunderhåll alternativt bedöma vilka hantverksmässiga åtgärder som krävs.

Tidigare vana från liknande arbete är meriterande.

Övrigt

Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Körkort B är ett krav, utökad B (B96) en merit.

Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar dess grundläggande värderingar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan förekomma.

Tillträde januari 2019.

Ansökan med sedvanliga ansökningshandlingar skall vara oss tillhanda senast 2018-11-23  till Härnösands pastorat, Franzéngatan 18, 871 31 Härnösand eller harnosand.pastorat@svenskakyrkan.se

För mer information kontakta
Peter Norberg, arbetsledande vaktmästare, 0611-288 82