Foto: Elenor Andersson

Hälsning från Jerusalem

En hälsning från pastoratets pedagog Elenor Andersson som befinner sig i Jerusalem på Härnösands stifts samordnarresa för Svenska kyrkans internationella arbete.

- Vi bor på ett hotell innanför Jaffa Gate, i den gamla delen av Jerusalem. Här är det ett myller av liv, tro och uttryck för sin tro. Spännande att vara en del av det, berättar Elenor.

Uppståndelsekyrkan besöktes under en procession och mässa.
- Vi gick i Jesu fotspår på Golgata, stannade på den plats där han korsfästes på, vid den sten som han sveptes på då han togs ner från korset och vid den plats där han begravdes på. Makalöst att få gå i Jesu fotspår, att vara en del av det!

Elenor berättar vidare om Uppståndelsekyrkan:
- Då Jesus dött, tog man ner honom från korset och la honom på stenen och svepte honom. Sedan tog man Jesus till graven.

Tack för att du delar dina upplevelser Elenor, vi ser fram emot fler bilder från din resa.

Maria Prytz, kommunikatör

Läs även:

Resan till Jerusalem, slutord

Publicerad:

Elenor Andersson summerar intrycken från resan till Jerusalem där hon varit tillsammans med Härnösands stifts samordnargrupp för Svenska kyrkans internationella arbete.

Resan till Jerusalem, del 4

Publicerad:

Fjärde delen av pedagog Elenor Anderssons berättelse om resan till Jerusalem där hon är tillsammans med Härnösands stifts samordnargrupp för Svenska kyrkans internationella arbete.

Resan till Jerusalem, del 3

Publicerad:

Tredje delen av pedagog Elenor Anderssons berättelse om resan till Jerusalem där hon är tillsammans med Härnösands stifts samordnargrupp för Svenska kyrkans internationella arbete.

Resan till Jerusalem, del 2

Publicerad:

Pastoratets pedagog Elenor Andersson berättar mer om resan till Jerusalem där hon är tillsammans med Härnösands stifts samordnargrupp för Svenska kyrkans internationella arbete.

Hälsning från Jerusalem