Foto: Agneta Boman

Konfirmation

Är du eller nån du känner nyfiken på konfirmation? Spana då in våra tester som hjälper er att välja en grupp som passar. Du vet väl att även vuxna kan konfirmeras?

Ska jag anmäla mig?

Gör vårt snabbtest och se om konfa är något för dig

Vilken grupp ska jag ta?

Spana in frågorna som hjälper dig välja.

Konfirmander (åk 8)

I slutet av maj varje år går det ut ett brev till alla som är födda i aktuell årskull med information om alla konfirmandgrupper som finns i Karlstad, Skattkärr, Molkom och Skåre.

Vår målsättning är att konfirmander och ledare skall kunna diskutera kristen tro utifrån den situation som konfirmanderna själva står i. Vi blandar lek och allvar, praktik och teori. Dessutom har vi väldigt kul under vägen fram till konfirmationen.

Vill du konfirmeras i Grava kyrka så finns det under 2023-2024 har vi tre temagrupper: Orka bry sig?!?, Skidor och Golf. Alla grupper träffas en onsdagkväll i månaden samt till gudstjänst 6 söndagar under året.

Alla grupper åker på läger/övernattningar som fylls av skoj och lekar, samtal om livet och tron, stillheten i andakten och mycket mer. Har du funderingar kring läger och övernattningar vill vi gärna att ni hör av er till ansvariga ledare redan i början av konfa-tiden så kan vi hitta en lösning. Man ska inte behöva avstå konfan pga rädsla för att sova borta.

#konfakarlstad 23/24

Ett år med konfa! Nya insikter. Nya kompisar. Nya åsikter och upplevelser. Vi pratar om livet och utmaningarna, kärleken och engagemanget, Gud, dig själv och världen. Häng med på ett härligt konfaår!

Anmäl dig till en konfagrupp som låter rolig!

Är du född 2010? Då är det dags för dig att välja ditt konfaalternativ! Oavsett vilken grupp du väljer kommer det att bli ett äventyr!

Du är värdefull, älskad och aldrig ensam

Vi vill att du som konfirmand får med dig dessa tre viktiga påståenden under konfirmandtiden och framåt i livet.

Värt att veta om konfa!

Läger, fika, teman, kåpor, grupper, gudstjänst, tro, ledare... Här finns det som är värt att veta om konfa.

Är du vuxen och vill konfirmeras?

Vi träffas ett antal gånger och pratar om livet och tron. Efter det erbjuds du konfirmation. Kontakta församlingen om du är intresserad eller har frågor.

Foto: Agneta Boman

Anmälan Konfirmation

Information om grupperna i Grava församling
Agneta Boman, 054-53 62 25
Mail: agneta.boman@svenskakyrkan.se

Webbanmälan för konfirmandgrupper 2023-2024 hittar du här.

Sista anmälningsdagen är 30 augusti 2023 (Jägarkonfa har tidigare anmälningsstopp). När en grupp blir full stängs möjligheten att välja den gruppen som förstahands alternativ.

Efter detta datum kan du ringa eller maila till gruppens kontaktperson för info om det finns platser kvar.

Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR.

Beroende på syfte administrerar vi uppgifterna utifrån rådande informations-säkerhetsåtgärder. Du har enligt dataskyddsförordningen rätt att få ett utdrag av dina personuppgifter samt information om hur vi behandlar dem, under förutsättning att din identitet kan bevisas.

Här kan du läsa mer om dina rättigheter och hur vi hanterar dina personuppgifter