Nu firar vi 400 år!

För att uppmärksamma vår gemensamma 400-åriga historia bjuder Göteborgs domkyrkopastorat på ett rikt jubileumsprogram. Läs programmet här.

Jubileumsprogram 2021–2023

Stadens historia är också kyrkans historia. På Göteborgs äldsta bevarade kartor är tornen från Domkyrkan och Tyska Christinae kyrka tydliga landmärken. För att uppmärksamma vår gemensamma 400-åriga historia bjuder därför Göteborgs domkyrkopastorat åren 2021–2023 på ett rikt jubileumsprogram med arrangemang i centrala Göteborg. Som en integrerad del av Göteborgs Stads officiella firande vill vi visa på Svenska kyrkans betydelse både för stadens historiska utveckling och för dess framtid. Vi är alla en del av staden!

I vårt jubileumsprogram kan du läsa mer om vad som händer under åren. Läs det här eller hämta den i fysisk form i någon av våra kyrkor. Ladda ner det här.

Kontakt:
stefan.hiller@svenskakyrkan.se, domprost

anna@riknermedia.se, projektledare jubileumssatsningen Göteborg 400 år

Med ljus och musik firar vi fyrahundra

Nyårsafton kl. 16.21 sätter firandet igång