Mötesplatser för unga

Vad gör vi efter konfirmationen? Stanna kvar i din församling som fadder eller ung ledare! I Guldhedskyrkan finns en grupp för unga med intellektuell funktionsnedsättning.

Efter konfirmationen | Bli Assistent

Konfirmationen är aldrig slutet på din relation med kyrkan. Tvärtom! Efter din konfirmation är du varmt välkommen att fortsätta som Assistent i Göteborgs Domkyrkopastorat.

Onsdagarna är ungdomsdagar i Burås­kyrkan. På eftermiddagen träffas konfirmander och faddrar. Kl. 18 är alla ungdomar välkomna till mässa i kyrkan och därefter är det fika.

Buråskyrkan. Kontakt: fredrik.balldin@svenskakyrkan.se

Det finns en ungdomsgrupp till i Guldhedskyrkan, en för unga med intellektuell funktionsnedsättning. Vi möts, tänder ljus och berättar om vår dag. Fikar, leker, sjunger, skriver och målar. Tillsammans har vi en fin stund i kyrkan där alla får prata en stund, om det som dom tycker är viktigt, i kyrkans famn och närvaron av det heliga.

Guldhedskyrkan varannan måndag. Kontakt: birgitta.person@svenskakyrkan.se