Utställningen Vart jag mig i världen vänder

Möt kvinnor och barn som utsätts för våld i nära relationer. Det här är en utställning som inte lämnar någon oberörd. En berättelse som sällan berättas. 8 mars till 7 april i Heliga Trefaldighets kyrka.

En av kyrkans viktigaste uppgifter är att stå på de utsattas sida, att vara en röst. Se utställningen som visar den ensamhet som drabbar kvinnor och barn som utsätts för våld i nära relationer.

Genom illustrationer, citat och ljudfiler får du som besökare följa kvinnor och barns berättelser från en verklighet i rädsla och ensamhet. Det här är en utställning som inte lämnar någon oberörd.
En berättelse som sällan berättas.

Du kan se utställningen i Heliga Trefaldighets kyra från 8 mars till 7 april. Kyrkan är öppan alla vardagar 12.00-15.00

Här följer ett antal ljudfiler som du kan lyssna på.
När du besöker utställningen ser du vilket ljud som hör till rätt bild. Klicka på ”play” symbolen för att starta ljudet.

Utställningen bygger på Sara Skoog Wallers rapport ”Utan mig är du helt ensam - kvinnors levda erfarenheter av omgivningens och samhällets ensamgörande i spåren av mäns våld och eftervåld” och är beställd av Svenska kyrkan i Gävle.Detta är ett samarbete med Sara Skoog Waller, Kvinnojouren Blåklockan, Grinden och Svenska kyrkan i Gävle. Läs Saras rapport genom att fota QR-koden här nedan, den länkar dig till rapporten. Eller klicka här så länkas du till rapporten.