Konfirmation i Svenska kyrkan Gävle 2023-2024

Konfirmation, vad är det?
Konfirmation handlar om de stora frågorna – tro, liv och kärlek. Att konfirmera sig är att i ett tryggt sammanhang få reflektera över livets stora och små frågor, upptäcka kristen tro, och träffa nya vänner.
   Vi pratar om vad som är viktigt i våra liv, sånt vi kanske inte annars pratar om särskilt mycket. Vem kan jag lita på? Finns Gud? Vad gör livet värt att leva? Vem var Jesus egentligen och varför firar vi påsk? Vem vill jag vara? Kan jag tro?
   Vi tar oss an ämnen som livet och döden, vänskap och relationer, vetenskap och tro, etik och moral. Konfirmation är en unik möjlighet att fundera på allt det här, både själv och tillsammans med andra ungdomar och vuxna.

Allt är kostnadsfritt!
Har du frågor om konfirmationstiden?
Kontakta: Therese Brandt, 026- 17 05 66
therese.brandt@svenskakyrkan.se

För dig som har en funktionsvariation och vill gå i en liten grupp har vi gruppen ”I min egen takt”. Den riktar sig främst till dig som går/har gått i en anpassad grundskola. Gruppen har paus det här läsåret och en ny grupp startar ht-2023, ålder 14 år och uppåt. Anmäl dig på den här hemsidan eller ring till Ann-Helen Lundqvist, 026-17 04 41 och anmäl ditt intresse, så skriver vi upp dig.

VÄLKOMMEN ATT ANMÄLA DIG TILL KONFIRMATION I GÄVLE 2023-2024

Du som är född -09 eller är äldre är välkommen. Om du är yngre, men går i åk 8 får du också vara med.

VÄLJ 3 av alternativen för din konfirmation! A: Veckokonfa tisdagar / B: Veckokonfa onsdagar / C: Veckokonfa torsdagar / D: Lov- och helgkonfa

GDPR - Vi behöver behandla ungdoms och vårdnadshavares personuppgifter för att ungdomen ska kunna konfirmera sig. Om vi inte får ungdomens personuppgifter kan hen inte konfirmeras. Uppgifterna sparas hos oss under tiden ungdomen deltar i vår verksamhet. För mer information om hur vi hanterar personuppgifter, se https://www.svenskakyrkan.se/gavle/behandling-av-personuppgifter-inom-svenska-kyrkan

ROLIGT ATT DU VILL KONFIRMERA DIG! VI SES I HÖST!