Information med anledning av Corona-läget!

Läs här om hur Covid -19 påverkar vår verksamhet. Tveka inte att höra av dig till oss om du eller någon du känner behöver vår hjälp. Våra kyrkor är öppna dagligen mellan kl. 9 och 16.

Vi pausar!
På grund av smittspridningen av Covid-19 har beslut tagits att all vår verksamhet är inställd. Det gäller barn- och ungdomsverksamheten, konfirmander, körer och andra grupper för vuxna, mötesplatser och soppluncher.

Vi erbjuder gärna dop och vigsel, med max 8 personer närvarande exklusive tjänstgörande personal. Begravning hålls med max 20 personer närvarande, exklusive tjänstgörande personal.

Bokbordet i Kärda kyrka.

Från och med Pingstdagen har vi möjlighet att träffas till fysiska gudstjänster igen! Restriktionen på max 8 personer kvarstår, därför måste du anmäla dig till gudstjänsten till Maria Svensson, telefon 072-586 24 60. Tid och plats hittar du på startsidan.

Fortfarnade spelar vi in gudstjänster som du kan se här på hemsidan.

Alla våra kyrkor är öppna dagligen mellan kl. 9.00 och 16.00. Välkommen in för en stunds stillhet. Det finns också möjlighet att tända ljus vid våra ljusbärare. Bokborden i våra kyrkor har blivit uppdaterade så det finns mycket nytt och fint att titta på där.

Vi erbjuder stöd och hjälp!

Behöver du eller någon i din närhet stöd och hjälp? Är du orolig eller känner du någon som mår dåligt och vill prata? Behöver du eller någon i din närhet hjälp med att handla eller göra andra ärenden? Tveka inte att höra av dig så hjälper vi gärna till. Våra telefonnummer hittar du under fliken Kontakt.