Vuxenkörer

I Enköpings pastorat finns flera körer för dig som är vuxen och tycker om att sjunga.

Vårfrukyrkokören

Vårfrukyrkokören är en vuxenkör i Enköping som sjunger en blandad repertoar. Kören leds av Jonas Marmbrandt.

Camerata Vocalis

Camerata Vocalis är en vuxenkör som ofta sjunger stora kyrkomusikaliska verk. Kören leds av Jonas Marmbrandt.

Singoallakören

Singoallakören är en vuxenkör i Enköping som sjunger en blandad repertoar, bland annat gospel. Körledare är Lisen Brunsberg.

Boglösa och Veckholms kyrkokör

Boglösa-Veckholms kyrkokör är en blandad vuxenkör som övar i Lillkyrka och Boglösa församlingshem.

Tillinge kyrkokör

Tillinge kyrkokör är en blandad kör som gärna tar emot nya medlemmar. Kören övar i Hummelsta kyrkcentrum.

Kvinnor iförda folkdräkter i kyrka

Fjärdhundra kyrkokör

Fjärdhundra församlings kyrkokör är en vuxenkör som övar i Kyrkans hus, Fjärdhundra. Vi välkomnar särskilt fler herrar.

Några kvinnor med noter i händerna sjunger tillsammans. En man ackompanjerar på flygeln.

Villbergakören

Villbergakören är en blandad vuxenkör, med mycket varierad repertoar. Nya medlemmar är varmt välkomna. Kören övar i Villberga prästgård.

Tre personer sitter i en soffgrupp och lyssnar på en kvinna som står upp framför dem och pratar.

Grupper & verksamheter

Här hittar du mötesplatser för barn, ungdom och vuxna. Vi har körverksamhet, soppluncher, bibelstudium, sorgegrupper och mycket annat. Vi finns också på Sjukhuskyrkan och Ledningsregementet.