Foto: Ida Bjurström

Månadens intervju

Intervju med anställd, frivilligarbetare eller grupp varje månad... och emellanåt en betraktelse

Månadens intervju september 2021

Per Lisberger, assistent i församlingsarbetet ”Här kan jag jobba med att locka fram nyfikenhet, kreativitet och viljan att lära sig nytt utan att behöva betygsätta och bedöma.”

Månadens intervju - juni 2021

Anders Grape, kyrkoherde i Enköpings pastorat och snart pensionär ”…jag har fått flera roliga reaktioner, hejarop och historier och associationer tillbaka. Det kanske är del av drivkraften”

Biblisk trädgård och barnträdgård i Lillkyrka

Vid Lillkyrka församlingsgård har tanken om en biblisk trädgård och en barnträdgård slagit rot. Ännu är det mesta i planeringsfasen, men några buskar och planterings- lådor är redan på plats.

Månadens intervju - januari 2021

Britt Thurfjell, vik. komminister Villberga församling ”… överraskad över den arbetsglädje som jag känner fortfarande”