Sorgegrupp - Leva vidare

Svenska kyrkan i Degeberga-Everöds församling erbjuder sorgegrupper för dig som är vuxen, barn eller ungdomar. En sorgegrupp är en grupp med ett litet antal deltagare, som träffas ett bestämt antal gånger och som leds av präst.

Dela med dig av tankar och känslor.
I gruppen kan du dela med dig av tankar och känslor till andra som är i samma situation och förstår vad det handlar om.​ Som barn eller ungdom får du först komma på en individuell träff med ledaren innan du går med i en grupp. Vi pratar då om vad som hänt och informerar barnet eller ungdomen om hur sorgegruppen fungerar.

Grupperna är avgiftsfria – verksamheten bekostas av medlemsavgifter. I varje församling finns också möjlighet till enskilda samtal med präst.

Om du vill gå med i en sorgegrupp eller behöver prata med någon om din sorg kontakta oss - i Degeberga-Everöds församling på mail annarella.hagenfeldt@svenskakyrkan.se eller telefon 044-35 54 52 - för att höra vilka alternativ som finns. Till dig som den senaste tiden haft begravning kommer det att komma ett brev med inbjudan till att vara med i samtalsgrupp.