Behöver du massage?

Shiatsu -massage i Sävja kyrka på måndagar

Danmark-Funbo församling har glädjen att kunna erbjuda dig massage,
kostnadsfritt, genom Lisa Lind, utbildad
shiatsumassör.
Lisa är volontär och finns på plats i Sävja kyrka en dag i veckan,
måndagar från 4 februari till 20 maj kl. 12:00-14:00
Tidsbokning (och eventuella avbokningar) sker genom församlingsexpeditionen i Danmark-Funbo församling, tel. 018-418 10 00.
Behandlingen tar upp till 30 minuter och utförs sittandes på en stol eller liggandes på en mjuk madrass på golvet med mjuka kläder på i ett lugnt rum (Allrummet i Sävja kyrka). Du kan ligga på rygg, mage eller sida. Lisa arbetar metodiskt med beröring, tryck och sträckningar i ett lugnt flöde. Genom den mjuka beröringen och omsorgen får du en påminnelse om hur det känns att ”bara vara”.
Shiatsu bygger på den gamla japanska massagen Anma. Under det senaste årtusendet har Anma integrerats med akupunkturteorin och västerländsk medicin. Det utvecklades till en ny massagemetod som i början av 1900-talet fick namnet Shiatsu.
Shiatsu betyder ”fingertryck utan nålar”.

Unna dig en lugn och avslappnande massage, där du får
vara en stund för dig själv, utan stress och alla måsten!