Någon håller händerna runt en kaffekopp på bordet.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Mötesplatser vuxna

Välkommen att mötas i samtal och gemenskap

Aktuella mötesplatser

Vårt Café

Här kan du träffa nya människor, dricka kaffe, the eller något annat. Våra kanelbullar är världskända i hela Fuengirola! Dessutom kan vi servera våfflor, ibland andra kakor, toast och på fredagar en god soppa.

Caféet är öppet tisdag till fredag kl 11.00–14.00. Under juni är caféet stängt även på fredagar.

Välkommen!

Bokcirkel

Välkommen till Bokcirkeln. Träffar med läsning och samtal. Man läser litteratur (på svenska) av spansktalande författare. På Facebooksidan presentras vilka böcker som är på gång.

Kontaktperson:

Spanska

Carmen Bravo håller i våra kurser där du kan lära dig spanska. Kontakta henne för mer information. Tel +46 73 58 75 603

Målarkurs

På onsdagar mellan 11 och 14 har Carol målarkurs. Mer information finns i kyrkan. Just nu har de haft sin sista samling för våren. Återkommer till hösten

Jympa med Kerstin

Fredagar mellan kl 11.30 och 12.30 leder Kerstin lätt gympa på vår altan.

Konstutställningar

I caféet har konstnärer möjlighet att ställa ut och sälja tavlor. Konsten hänger ca en månad och vi ger sedan plats för nya alster. Av sålda tavlor tillfaller 10% församlingen.

Övriga aktiviteter

Annonseras veckovis på vår Facebooksida och på Instagram. Svenska kyrkan Costa del Sol.