Jul i Masthuggskyrkan

Fira julen 2021 tillsammans med oss i Masthuggs församling!

Julafton

Kl. 11, Jul i masthuggskyrkan

Vi samlas kring krubban.
Präst: Joakim Thoresson. Musiker: Madelene Birgenius

kl. 23, Julnattsgudstjänst

En stämningsfull stund i julnatten. Masthuggskyrkans julkör medverkar.

Präst: Marika Palmdahl. Musiker: Robert Jenderman.

Juldagen

Kl. 9, Julfrukost

Kanske är julottan lite för tidig och 11-gudstjänsten för sen? Vill du kanske vara med på julbön, samtidigt som du är lite småhungrig? På juldagens morgon kl. 9 kan du äta en smörgås och något annat gott innan vi börjar vår gudstjänst.

Kl. 10, Julbön

En gudstjänst i lite enklare format med psalmsång, julevangeliet och bön.
Präst: Joakim Thoresson. Musiker: Ida-Maria Ansebo.

Annandag jul

Kl. 17, Oscar Fredriksmässa

Sammanlyst till Oscar Fredriks kyrka.
Präst: Pontus Nilsen. Musiker: Jakob Bergman.

Är du ensam i jul?

Är du en av många människor som är rädd för ensamheten i jul? För samtidigt som julen för många är fylld av glädje och värme, känner sig andra ensammare än någonsin. Oavsett hur just du känner inför julen så finns Svenska kyrkan för dig.

Behöver du prata med någon kan du höra av dig till en diakon eller präst här i Masthugg för samtalsstöd. Du kan också ringa till eller chatta med jourhavande präst.

Kyrkans SOS erbjuder också kris- och stödsamtal för alla.

Öppettider för Masthuggskyrkan

Vi har öppet alla dagar 10-16 (utom tisdagar till kl. 18 och torsdagar till kl. 14). Välkommen in för att tända ett ljus, upptäcka kyrkorummet eller bara sitta en stund. Gudstjänst firas söndagar kl. 11.

19 december - Konsert: Light

Insamlingskonsert som tillägnas de som kämpar med psykisk ohälsa. Arrangör är Yohanna Eek, Yoha Sounds, som samlar in donationer till stiftelsen OTTO 2020.

Upptäck Masthuggskyrkan

Utforska kyrkans olika platser med vår bok som guide och hitta dina egna pärlor! Kyrkan är öppen varje dag.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Masthuggskyrkan

Kyrkan är öppen varje dag, året om. Välkommen in!

Äventyret

Rolig och kreativ grupp för barn i årskurs 2-3. Välkommen till Äventyret i Masthuggskyrkan!