1 december - Advent i Masthugget

Musik, sång och adventsmarknad på första advent i Masthuggskyrkan!

Adventsgudstjänst

kl. 11

Första ljuset tänds i tradionell Masthugget-stil, med mycket musik, sång och julstämning. Barn och vuxna gör gudstjänsten tillsammans och körerna Stars, TornSalt och Masthuggets kammarkör medverkar, under ledning av Berit W Palmgren, Jenny Roos och Ida-Maria Runsten. Prästerna Joakim Thoresson och Marika Palmdahl leder gudstjänsten.

Adventsmarknad

kl. 12 - 14

Masthuggskyrkans julmarknad är en återkommande stor-favorit! Här kan du fika, julpyssla, köpa lotter i tombolan som har riktigt fina vinster i potten, som skänkts av lokala företagare. Passa på att köpa julklappar av lokala handlare och konstnärer från Majorna.

Julmarknadens Facebook-evenemang >

Alla intäkter från fika och tombola går till julkampanjen för flickors rättigheter i världen, ACT Svenska kyrkan.

TACK till alla som är med och gör adventsmarknaden!

Bokskåpet, Mört keramik, Grötö hantverk, Upprepat AB, Åbergs Marmelad, Loopy Jewellery, Jennie Harldsson Design, Thörnströms kök, Handlarn, Lustgården, Bullen & Brödet, Optikkällaren, The House of Fair Trade, the Old Beefeater Inn, Haket – Bar å sånt, Knätofs, Childstore, Hobbycenter, Bamba, Singsing, Pitchers, Hakelverket, Elis corner, Dusky pink, MåBra Hälsokost, 17 kvadratmeter Lakrits, Sjömagasinet, Salong Honey, Treven, Göteborgs Dramatiska teater, Stigbergets bowling, Mynt och musik, Rammakeriet, Karamellboden, Efesos, M925 smycken, Kampanilen, Tant Blomma, West of Eden, Oceanen, Formverkstan, Hemköp.