Får alla vingar när dom dör?

En stund om döden för barn och familjer i Carl Johans kyrka.

Med hjälp av lek, sång och teater funderar vi tillsammans över sorg. Vi målar på stenar som sedan kan lämnas vid en grav eller tas med hem. Arrangemanget riktar sig till barn 5–10 år i sällskap med vuxen. Välkommen!

Lördag 31 oktober kl. 15

Carl Johans kyrka

Allhelgona i Carl Johans församling

Tänd ett ljus för dom du saknar! Under allhelgonahelgen har vi extra öppettider och flera gudstjänster.

En lummig kyrkogård med gravar i förgrunden och ett kapell i bakgrunden.

Kyrkogårdar, kapell och minneslund

Västra kyrkogården, Mariebergs kyrkogård och Djurgårdskyrkogården ligger i Carl Johans pastorat, och sköts av Göteborgs kyrkogårdsförvaltning.

Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström står i en trappa. Ljuset från ett fönster lyser upp från vänster.

Ingen hinner fram

Podcast om kyrka, tro, samhälle, populärkultur och kanske lite politik, med Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström.

Samtalsmottagning

Du kanske skulle prata med någon? Något har hänt i livet; en plötslig sorg, en brusten relation eller en situation som du inte vet hur du ska hantera. Boka tid hos oss!

En man sitter på huk i en kyrka och håller i ett dopljus. En liten flicka står framför och ler stort.

Dop

I dopet berättas om Guds kärlek till varje människa och om en gemenskap över hela världen. Döpas kan man när som helst i livet, som barn, ungdom eller vuxen.