Ljusbäraren i Carl Johans kyrka, fullsatt med tända ljus.

Gudstjänst

Vi firar gudstjänst i Carl Johans församlingshem varje söndag kl. 11. Välkommen!

Carl Johans kyrka stängd för renovering

Under 2024/2025 renoveras kyrkan och är därför helt stängd. Under tiden firas gudstjänster i församlingshemmet, och i S:ta Birgittas kapell och Kungsladugårds kyrka.

Mässa

Söndagar kl. 11, Cal Johans församlingshem

En traditionell gudstjänst med nattvard och mycket liturgi. Församlingens präster, musiker, diakoner, ideella medarbetare och körer medverkar under året.

Söndagsöppet – Efter gudstjänsten är kyrkan öppen till kl. 15 för den som vill stanna kvar för en pratstund.

Andakt och musik

Onsdagar kl. 12, Carl Johans församlingshem

Se Hållplats Carl Johan för veckans program utöver andakten.

Gudstjänst för små och stora

I Kungsladugårds kyrka firar vi Små och stora-gudstjänst med barn i alla åldrar. Det är en enklare gudstjänst med låga trösklar. Barnkören och barn från vår förskola medverkar allt som oftast. Gudstjänsten tar ca. 45 minuter och efteråt fikar vi en stund. Se kalendern för datum.

Musikgudstjänster

I S:ta Birgittas kapell firas oftast musikgudstjänster på söndagar klockan 18. Betoning ligger på musiken, men gudstjänsten innehåller ofta även en kortare reflektion samt bön och välsignelse.

En yngling doppar en oblat i den framsträckta bägaren.

Vill du hjälpa till i gudstjänsten?

Söndag den 20 november är du som vill hjälpa till i gudstjänsten välkommen på minikurs.

Två barn tänder ljus vid ljusbäraren i kyrkan.

Små och stora-gudstjänst

Gudstjänst där barn är extra välkomna!

Konsertprogram

Konserter och musikgudstjänster i S:ta Birgittas kapell, på Röda sten.

En man sitter på huk i en kyrka och håller i ett dopljus. En liten flicka står framför och ler stort.

Dop

I dopet berättas om Guds kärlek till varje människa och om en gemenskap över hela världen. Döpas kan man när som helst i livet, som barn, ungdom eller vuxen.

En vigsel mellan två kvinnor i brudklänningar i Masthuggskyrkan. Brudparet står framför prästen.

Vigsel och bröllop

Störst av allt är kärleken!

En vit kista med ett stort blomsterarrangemang står i kyrkan. En person i förgrunden kollar på kistan.

Begravning

I begravningsgudstjänsten stannar vi upp inför ett levt liv. Minnen, sorg och saknad, men också som ett avstamp inför det nya livet.