Ordet konfirmation betyder bekräftelse och i kyrkan står det för att du hör ihop med Gud genom dopet och att just du är värdefull och viktig. Men du behöver inte vara döpt för att börja i en konfirmandgrupp. Många konfirmander döps under sin konfirmandtid.

Vi är alla olika men vi är också väldigt lika.
Vi är födda till människor och vi bor på samma jordklot, vi behöver vatten, mat och kärlek för att leva, där är vi lika. Men vi har olika intressen, vi har olika könsidentitet, vi bor på lite olika sätt och vi tycker lite olika när det gäller Gud och andra stora frågor.

Som konfirmander delar vi likhet i att vara människa, och drar nytta av våra olikheter när vi tillsammans skall fundera över livsviktiga frågor. Vem du än är och vad du än tycker är du välkommen som konfirmand.

Vill du vara med?

Anmäl dig som sommarkonfirmand senast den 1 februari 2024 genom att klicka på Getsemande konfirmander här nedan:

Mer om konfirmation på Svenska kyrkans gemensamma webbsidor

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.