Boo kyrka 100-årsjubileum & återinvigning 29 & 30 juli!

Boo kyrka invigdes 1923 och nu närmar sig 100-årsjubileet med stormsteg. Inför firandet har kyrkan fått sig en välbehövlig renovering och har rustas för framtiden.

Boo Kyrka är full av historia och tradition. Men kyrkan är inget museum. Här firas regelbundet gudstjänster, och här äger viktiga händelser i människors liv rum, barn döps, människor vigs att leva sitt liv tillsammans i kärlek och avlidna begravs under vackra former. Kyrkan finns där även i tider av kris och sorg och människor kan söka sig dit för värme och omsorg. Det är viktigt att kyrkan vårdas så att den kan finnas där för många generationer efter oss. Boo kyrka har snart stått på sin plats i 100 år och hon började bli sliten. Därför har en omfattande renovering genomförts. Vår vision är en kyrka för alla, en plats som samlar människor när det behövs som mest, en viktig plats i Saltsjö-Boo.

Och nu är det dags att börja blicka framåt och Boo kyrka återinvigs på sin
100-årsdag den 29 juli. Alla som vill är varmt välkomna på invigningen och dagen efter, det vill säga den 30 juli så firar vi en jubileumsmässa kl 11. Firandet fortsätter sen hela hösten och vi ser fram emot att återigen se Boo kyrka fyllas av dop, bröllop, gudstjänster, konserter och mycket mer.

Läs mer om kyrkans bakgrund här

Renoveringen i korthet

Vad är det egentligen som har gjorts?

interiör Boo kyrka

Våra kyrkor och lokaler

Du hittar information om våra andra lokaler här

Vill du bidra till renoveringen?

Vi renoverar vår kyrka idag för att den skall hålla till kommande generationer. Om du vill bidra till arbetet med en gåva är det varmt välkommet. Tillsammans bygger vi morgondagens kyrka!

Jag vill bidra!