En kvinna sitter i en kyrkbänk med en psalmbok i handen. Flera besökare sitter på raderna framför.

Välkommen på gudstjänst

Varje onsdag kl. 18 och varje söndag kl. 11

Välkommen att fira gudstjänst med oss på plats i kyrkan eller att titta på de livestreamade söndagsmässorna på utsatt tid, eller i efterhand, då de ligger kvar i ca 4 veckor på Youtube. För att inte missa någon mässa kan du välja att följa vår Youtubekanal så får du ett mejl varje gång vi livestreamar. Veckomässorna streamas inte.

Varje söndag välkomnar volontärerna Maj och Julia alla barn till söndagsskola.

onsdag den 24 april kl. 18:00 Veckomässa

söndag den 28 april kl. 11:00: Högmässa med temat ”Att växa i tro”
kl 13:00 Prova-på-Retreat
kl 13:00 Konsert med pianokvartett.
Stenhammar: Allegro Brillante för pianokvartett
Fauré pianokvartett nr 1 i c-moll
Musiker: Maria Winiarski, viola
Miriam Helms Ålien, violin
Lana Suran, piano
Kristina Winiarski, cello

S:t Petri Motettkör sjunger under mässan den 12 maj

onsdag den 1 maj är det ingen Veckomässa pga helgdag

söndag den 5 maj kl. 11:00: Bönsöndagen och Högmässa med temat ”Bönen”. Lämna in vad du vill att vi ber för redan nu. Du kan vara helt anonym.

onsdag den 8 maj kl. 18:00: Veckomässa

söndag den 12 maj kl. 11:00: Högmässa med temat ”Hjälparen kommer”. S:t Petri Motettkör ifrån Malmö sjunger under mässan.

onsdag den 15 maj kl. 18:00: Veckomässa

söndag den 19 maj kl. 11:00: Pingstdagen och Högmässa med temat ”Den heliga Anden”.  Kyrkokören sjunger en nyskriven Pingstkantat av församlingens egna Bengt Svensson, under ledning av Sofia Falk. Efteråt äter vi en god lunch tillsammans.

onsdag den 22 maj kl. 18:00: Veckomässa

söndag den 26 maj kl. 11:00: Missionsdagen och Högmässa med temat ”Gud - Fader, Son och Ande”.
Kl. 12:15 är det kyrkostämma. Alla är välkomna, och varje medlem som på dagen inte är sen med sin medlemsavgift för 2024 och är över 18 år, har en röst. Kom och gör din röst hörd!

onsdag den 29 maj kl. 18:00: Veckomässa

söndag den 2 juni kl. 11:00: Högmässa med temat ”Vårt dop”.

Varmt välkommen på onsdagar och söndagar till Victoriaförsamlingen!