Foto: Magnus Aronson /IKON

Gudstjänst och mässa

Välkommen på söndagar kl 11 och onsdagar kl 18. Söndagsmässor livesänds på vår Youtubekanal.

Välkommen att fira gudstjänst med oss på plats i kyrkan på Landhausstr. 26-28 eller att titta på de livestreamade gudstjänsterna på utsatt tid, eller i efterhand, då de ligger kvar i ca 4 veckor på Youtube. Du är också välkommen att fira med oss på plats. Håll dig uppdaterad om våra gudstjänster genom att klicka här.

Läs om söndagen som kommer

Kyrkan har skapat en egen kalender, kyrkoåret. Den handlar bland annat om Jesus liv. Varje söndag och helgdag under kyrkoåret har sitt namn, sitt tema och sina bibeltexter.
Här kan du läsa den kommande söndagens bibeltexter.

FÖRBÖN

Förbönen är en del av vår omsorg för varandra. Förbönen är inte bara vårt inre samtal med Gud utan manifesterar också vår vilja att ta ansvar för varandra.

Låt oss alltid hålla bönen levande i våra församlingar. Be för dem som behöver vår förbön och låt oss be för varandra.

O Gud,
vi ber för kyrkorna och församlingarna på Gotland, vi ber för Svenska kyrkan i utlandet. Sänd väckelsens Ande till vår bygd och församling. Kom med hopp och mod. Vi ber för Visby stift och biskop Thomas.

Vi vill vara en församling som finns med i livets alla skiften. Dop, konfirmation, vigsel och begravning är självklara delar av vår verksamhet.

Svenska Victoriaförsamlingen i Berlin

Livskällan - Dop

”Gud har en famn, en stor, stor famn, och där han sluter in vart barn som döps i Jesu namn. Han säger: Du är min.”(Sv. psalm 381:1)

Brudbar som håller varandras händer

Vigsel och bröllop i Berlin

”Gud är gränslös i sin kärlek, i sin skaparfantasi. Fågelns dun och solens kärna är hans verk och så är vi. När det mörknar över jorden när det skymmer i vårt hus skaparkraft vill Herren ge oss, mod och lust att tända ljus.” (Sv. Psalm 411:2)

Livsslutet - Begravning

”Som liljan på sin äng, om fågeln högt i skyn, som stjärnan i sin rymd, så är jag till i dig. Du mäter alla mina år, du räknar mina huvudhår. Jag växer i din närhets land, du bär mig i din hand. ” (Sv. Psalm 798:1)

Våra oblater är glutenfria och vårt nattvardsvin är alkoholfritt.