Tjänsten är en tillsvidaretjänst med vanligt förekommande kanslistuppgifter som att
bemanna expeditionen och sköta administration kring dop-, vigsel- och gravärenden. Tjänstgöring enstaka kvällar kommer att ingå för att skriva protokoll vid kyrkoråds- och kyrkofullmäktiges sammankomster.
God datorvana är ett krav. Vi söker dig som är van att ta eget ansvar, är serviceinriktad och van att bemöta människor i olika situationer. Du har tidigare haft liknande arbetsuppgifter och gärna inom Svenska kyrkan. Har du ett intresse och kunskap inom IT är det ett stort plus. Tillträde efter överenskommelse.
ANSÖKAN:
CV och personligt brev skickas snarast till barkakra.ansokan@svenskakyrkan.se
Vi tillämpar löpande urval till den här tjänsten, så vänta inte med din ansökan!
Frågor om tjänsten besvaras av Kyrkoherde Per Gyllenör 070-575 61 83.
Vi undanbeder oss all kontakt från rekryteringsföretag.
Barkåkra församling
Barkåkravägen 199
262 91 ÄNGELHOLM