2018 har Hagby församling 341 kyrkotillhöriga medlemmar.

Hagby församling har en egen kyrka, vilken är Balingsta pastorats största kyrka. Kyrkans storlek gör att den är en naturlig samlingsplats för pastoratets större gudstjänster och konserter som t.ex. konfirmationsgudstjänster och midnattsmässor vid jul.  Vill du göra en virtuell rundtur, klicka här.

Församlingen har inget eget församlingshem utan hyr årsvis bygdegården för samlingar efter kyrkan vid till exempel dop-, begravningskaffe och kyrkkaffen.

Vid dop- och begravningskaffen är lokalen gratis för kyrkotillhöriga.

Vill du veta mer om lokalen eller boka, klicka här.

Kyrkan är öppen i samband med kyrkliga handlingar. Vill du komma in i kyrkan vid andra tillfällen kontakta Balingsta pastorats pastorsexpedition.

tel. 018- 395001

Vill du veta mer om Hagby församling kontakta kyrkoherde Johan Lautmann. Telefonnummer: 018-39 50 14

Mer om församlingen och dess historia?

Läs mer i denna omarbetning och förkortning av Göran Ulvängs text från boken, ”Hagby socken under 1900-talet”, skriven av Jennie Pettersson, Hagby.

Vad händer i församlingen

Gudstjänster

Gudstjänst firas i Hagby kyrka en gång i månaden men främst vid stora högtider.

Dop, vigsel och begravning

Syförening

Syföreningen träffas i bygdegården eller hemma hos varandra på onsdagar varannan vecka 18,00 under terminerna. Träffarna annonseras på fredagens predikoturer i UNT.

För mer information kontakta Christina Eriksson 070-552 06 97

Hagby församlingsråd