Foto: Angelicca Larsson

Månadsblad, hemsida eller app - du väljer vad som passar bäst!

Det finns flera sätt att få information om vad som händer i Backa pastorats sju kyrkor.

• Månadsblad – vi tillhandahåller en kostnadsfri prenumeration. Det finns ett månadsblad för Backa församling och ett för Tuve-Säve församling. Antingen kan man en folder hemskickad med post, eller en pdf som skickas med e-post. Anmäl dig gärna via formuläret nedan. Månadsbladen finns också att hämta i alla våra kyrkor och församlingshem.

• På hemsidans kalender som finns på www.svenskakyrkan.se/backapastorat

• Kyrkguiden - En kostnadsfri app som finns att ladda ner på App Store eller Google Play. Klicka på länkarna för att ladda ner eller sök på ”Svenska kyrkan” eller ”Kyrkguiden”.

Ett förändrat medielandskap

Samhället, medielandskapet och hur människor väljer att ta emot information har förändrats mycket, speciellt det senaste decenniet. De läsarundersökningar av annonsering av predikoturerna i dagspressen som Svenska kyrkan på nationell nivå har låtit göra visar att predikoturerna framförallt uppmärksammas och läses av de som redan går i kyrkan regelbundet.

Dagens teknik och digitala medielandskap ger helt andra förutsättningar att nå en större skara människor och de digitala kanalerna når många fler än bara de som har råd med en tidningsprenumeration.

Prenumerera på månadsbladet!

Anmäl dig här.