Foto: Rod Long

Välkommen att fira påsken med oss

Observera att alla gudstjänster är flyttade till Axbergs kyrka, som har ett rymligt kyrkorum där vi kan närvara men också hålla den distans som krävs.

Påsken är kyrkoårets stora högtid då vi firar livets seger. Det vill vi förstås göra tillsammans, men just nu är det svårt att mötas och helgen kommer att se annorlunda ut för många av oss.

Välkommen ändå att delta på det sätt som passar. Vårt gudstjänstprogram ser du nedan men också andra "hemma-möjligheter".

Gudstjänster i Axbergs församling

Skärtorsdag 9 april
18.00 Mässa Axbergs kyrka (obs inte Hovsta kyrka). Tomas Rådehed.

Långfredag 10 april
11.00 Gudstjänst Axberg kyrka (obs inte Hovsta kyrka). Tomas Rådehed. Helene Wallin, fiol.
15.00 Inställt: ”Jesu sju ord på korset”. Textläsning och musik.

Påskafton 11 april
23.00 Påsknattsgudstjänst, Axbergs kyrka. Simon Richardson. ”Vuxenväg till tro” deltar.

Påskdagen 12 april
11.00 Påskdagsgudstjänst Axbergs kyrka (obs inte Hovsta kyrka). Karin Eriksson, församlingens präster och diakoner deltar. Hans Byrén, trumpet.

Annandag påsk 13 april
11.00 Gudstjänst för små och stora, Axbergs kyrka (obs inte Hovsta kyrka). Karin Eriksson.
16.00 Inställt: ”Psalmer på gränsen” i Axbergs kyrka.

Jag vet väl vilka tankar jag har för er säger Herren, nämligen fridens tankar och inte ofärdens, till att ge er en framtid och ett hopp.

Jeremia 29:11

Se påskens gudstjänster på SVT

Under påsken sänder SVT flera gudstjänster och helgmålsringningen. Välkommen att följa dem och tipsa gärna vänner och bekanta som kanske inte vill gå till kyrkan i coronatider.

Solnedgång mot en kal kvist.

Stilla veckan och påsk

Stilla veckan och påsk rymmer ett drama med vänners svek, maktens grymhet och Guds ingripande. Händelserna förändrade livsvillkoren för all framtid.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.