Foto: Jonatan Sagemo

Kyrkorådet

Svenska Kyrkan i Melbourne arbetar ständigt för att förbättra verksamheten i ansvarsregionerna Australien och Nya Zealand. Vi främjar mångfald och nytänkande, således finns det en ambition att både svenskar, danskar och norrmän ingår i kyrkorådet. Kyrkorådet är kyrkans styrelse med ansvar över bland annat ekonomi, fastigheter och demokratiska beslut rörande kyrkoverksamheten.

Våra ledamöter väljs vid församlingens årsmöte som antingen äger rum i februari eller mars. Förtroendevalda är ordförande Mats Marklund, Roger Kalla, Berith Öström, Lotta Mattsson, Ken Sayers, Yvonne Ohlsson, Anna Berghamre, David Edvardsson, Maria Moren och Tom Paulson.

Har du frågor att ställa till kyrkorådet kan du kontakta ordförande Mats Marklund eller kyrkoherden katja.lin@svenskakyrkan.se