Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Ensam, ledsen, orolig

Hos diakonen och prästen kan du få prata när livet ibland är svårt. Diakoni är att i den kristna gemenskapen ha omsorg om hela människan, det vill säga kropp, själ och ande.

Någon håller en näsduk i handen. En förpackning med visitkort till jourhavande präst ligger bredvid.

Behöver du prata?

Du är alltid välkommen att kostnadsfritt kontakta våra diakoner, jourhavande präst eller vända dig till Nätvadrarchatten.

Besök

Diakoni är hela församlingens ansvar. Det innebär ett förhållningssätt grundat på det kristna kärleksbudskapet och som skall tjäna människor i olika skeenden i livet.

Anhörigstöd

Hos diakonen eller prästen hittar du en samtalspartner som lyssnar och stöttar när livet ibland är svårt. Här finns möjlighet till enskilda samtal och själavårdssamtal. Personalen har tystnadsplikt och för inga journaler.

Ett kors, en växt och tända ljus står på ett bord med vit duk. Några suddiga personer står runt om.

Sjukhuskyrkan i Arvika

Sjukhuskyrkan är ett uttryck för kyrkornas gemensamma arbete att vara ett stöd för människor inom vården.

Genom församlingens diakonala förhållningssätt, som genomsyrar all verksamhet, skall människor finna mening och gemenskap.