Foto: Magnus Aronson/IKON

Vuxenkonfirmation

Det är aldrig för sent att konfirmeras. De erfarenheter, upplevelser och tankar du samlat under dina år är en tillgång när du fördjupar dig i livsfrågor och kristen tro tillsammans med andra.

Hur går det till att konfirmeras som vuxen?

Vi samtalar om existentiella frågor och kristen tro. Vi läser bibeltexter och reflekterar kring vad dessa berättelser betyder för oss idag. Vi firar andakter och gudstjänster tillsammans. Hur själva konfirmationen går till, planerar vi tillsammans.

Måste jag vara döpt?

För att konfirmeras förutsätts att du är döpt. Konfirmationen bekräftar ditt dop.

Kanske är du döpt som barn, är du inte det är du välkommen att bli döpt som vuxen. Dopet är en gåva till dig där Gud lovar att dela ditt liv alla dagar till tidens slut. Det är en lika stor gåva oavsett när i livet du döps - som barn, tonåring eller vuxen. För att döpas krävs inte mer av dig för att du är vuxen än när du är barn. Gud lovar att vara med dig alla dagar. Du blir också vid dopet medlem i Svenska kyrkan.

Hur anmäler jag mig?

Kontakta en av församlingens präster. Kontaktuppgifter hittar du nedan.

Varmt välkommen!