Foto: Lena-Carin Ängslycke

Mixen/Noltorp Soul Children

Mixen är en sång-, drama- och dansgrupp för åk F-8.

Mixen/Noltorp Soul Children är en kör för dig som gillar sång, dans och drama! Med hjälp av de olika uttryckssätten skapar vi en utvecklande, god, glad och trygg atmosfär i gruppen och vi får hjälp att på olika sätt förstå och förmedla budskapet om Guds stora omsorg och kärlek.

För åldrarna 6-15 år

Det vi lärt oss visar och använder vi framför allt i gudstjänster. Varje termin har vi något lägerdygn tillsammans med lite extra tid att lära känna varandra bättre, i både lek och allvar.

Noltorp Soul Children kallas den äldre delen av Mixen, från åk 4 (10 år) och uppåt. Vi är en del av ett stort fartfyllt nätverk med många sjungande och dansande ungdomar främst från Sverige och Norge. Några gånger per år träffas vi, i mindre eller större ”gatherings”, där vi sjunger och dansar låtar från vår gemensamma Soulchildren-repertoar. Läs mer på soulchildren.se eller lyssna på https://open.spotify.com/track/1iVkB7TvCxD368ULcp83K4?si=brNppLAfRwSigXZXuCXLhQ

Välkommen med!

Länk till Viktig info och höstens program

Mixen/Noltorp Soul children

Tisdagar i Noltorpskyrkan

Åk 4 - 8 16:15 - 17:30                                                                             Startar med Gathering/läger i Borås 1-2/9 (anmälan)

Åk F-3 kl:17:15 - 18.15 Startar 5/9 i Noltorpskyrkan

Vänligen fyll i alla kontaktuppgifter för barnet. Detta syns inte på hemsidan utan kommer till Carinas mail.

Miniorer i Stockslyckekyrkan

I Stockslyckekyrkan finns miniorerna för dig som går i förskoleklass t.o.m. årskurs 3. Aktiviteterna är varierade och vi hittar på massvis av kul under en termin. Gruppen kräver ingen anmälan och är kostnadsfri.

Scouter i Noltorpskyrkan

En grupp för dig som gillar att vara ute och samarbeta med andra! Från förskoleklass och uppåt, indelat i patruller efter ålder.

Barnkörer

I våra körer får du möjlighet att utveckla rösten och musikaliteten. Du får medverka i spännande projekt och dela glädjen i musiken med många nya vänner. Vi framträder ofta i våra kyrkor, och deltar med sång vid årets stora högtider. Här hittar du information om körerna och om hur du kan anmäla dig.