Ta del av andakter, musik och mycket annat. Se våra filmade hälsningar här

Vi sprider hopp och värme - digitalt!

Här kan du ta del av våra filmade böner, reflektioner, musik och annat. Vi lägger upp alla filmer kontinueligt här nedan.  För att säkerställa att du inte missar någon av våra filmer kan du prenumerera eller titta in på vår Youtubekanal

Klicka här för att se vår Youtubekanal

Söndagshälsning - vad innebär mission?

Vad betyder egentligen mission? Präst Mikael Arnqvist berättar att mission idag är något annat än vad det var förr i tiden. Mission handlar inte om att omvända människor utan om Guds kärlek och omsorg för skapelsen och varje människa. Svenska kyrkans mission tar sig uttryck bland annat genom kyrkans aktiva arbete inom och utanför kyrkan.

Musikhälsning pingstdagen

Här får vi lyssna på ”Deep river” i arrangemang av Moses Hogan. Inspelad i samband med Adolf Fredriks kyrkas kammarkörs höstkonsert 25 oktober. Dirigent Christoffer Holgersson.

Musikhälsning Pingstafton

Njut av Adolf Fredriks kyrkas kammarkör under leding av Christoffer Holgersson som framför ''Pingst'' av Oskar Lindberg.

Söndagshälsning - Den heliga Anden

Prästen Katarina Lindgren reflekterar över Apostlagärningarna 2:1-11 som berättar om när lärjungarna fylls av den heliga Anden och plötsligt kan tala främmande språk, så att alla kan förstå evangeliet. Hon funderar över det andliga samtalet plats, existentiell hälsa och hur vi kan koppla tron till vårt vardagsliv.

Hälsning Kristihimmelsfärds dag

Präst Mikael Arnqvist läser och reflekterar

Söndagshälsning Bönsöndagen

Annika Millde guidar oss genom spiralbönen

Söndagshälsning 2 maj - Att växa i tro

Präst Mikael Arnqvist läser bibeltext och reflekterar. Välsignelse på slutet.

Musikhälsning på orgel

Här kan du njuta av vacker orgelmusik i Adolf Fredriks kyrka med organist Per-Ove Larsson som spelar Preludium och Fuga C-dur BWV 545 av Johann Sebastian Bach.

Musikhälsning - '' Jag lyfter mina händer''

Kvartett ur Adolf Fredriks vokalensemble

Vad gör en diakon egentligen?

Intervju med vår diakon Ulrika Ingermark