ljus i två händer
Foto: IKON

Leva-vidare-grupp

För dig som förlorat en närstående så erbjuder Veberöds församling en leva-vidare-grupp som går en gång per år

Schema för våren 2024
Vi träffas kl. 10-12 på Kyrkbacken följande torsdagar:

11 och 25 januari, 8 och 22 februari, 7 och 21 mars.

Veberöds församling erbjuder stöd genom enskilda samtal samt en leva-vidare-grupp en gång per år.

Att förlora någon nära är en händelse som för alltid förändrar livet. Många nya känslor och frågor väcks som man kanske inte alltid vet hur man ska hantera eller möta. Varje människas sorg är unik och behöver sin speciella omsorg - tid och rum och någon som lyssnar.

I januari varje år startar en samtalsgrupp för dig som förlorat en nära anhörig. Under 6 träffar följer vi varandra en bit på livsvägen. Gruppen leds av präst Agneta Stenermark-Nyberg och diakon Anna Paulsson.

Om gruppen i veberöd inte skulle passa dina behov finns det olika grupper på sjukhuskyrkan i Lund, www.svenskakyrkan.se/lund/sjukhuskyrkan. Du får gärna höra av dig till oss så hjälper vi dig gärna vidare.

Du kan också kontakta oss om du vill prata enskilt om din sorg eller om det är för länge att vänta tills nästa grupp startar.

Välkommen med din anmälan och dina frågor