Någon håller en korg fylld med sedlar.
Foto: Gustaf Hellsing

Ge en gåva

Församlingens verksamhet är helt beroende av donationer och gåvor.

Om du vill stötta församlingens arbete så är din gåva guld värd! Du kan vara månadsgivare eller lämna en donation vid ett tillfälle som passar dig.

Församlingarna i utlandet får ett visst ekonomiskt bidrag från Sverige för att exempelvis ha svensk präst på plats. All verksamhet och det arbete som utförs på plats är dock beroende av gåvor, kollekter, donationer och insamlingar som församlingen gör i samband med basarer och evenemang.

Det ekonomiska stödet från Sverige kommer succestivt att minska. Därför blir era gåvor ännu mer värda och kommer att förvaltas väl för att komma människor till glädje. Alla bidrag, stora som små, hjälper Svenska kyrkan i Los Angeles att bygga en hållbar framtid för den bofasta församlingen, för människor i nöd, för studenter, för äldre och för alla som behöver kyrkans stöd och gemenskap. Med din gåva kan du vara med och bygga för framtiden!

Det finns flera alternativ att på ett enkelt sätt lämna ett bidrag till Church of Sweden Los Angeles. Se möjligheterna här:

Att ge är gudomligt | Church of Sweden, Los Angeles (churchofswedenla.com)

Välkommen att kontakta oss på losangeles@svenskakyrkan.se för mer information!